به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه‌ شنبه 1 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (181) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون برخلاف برنامه ششم توسعه نیازمند کسب دو سوم از آرای نمایندگان است. ماده اصلاح شده در زمینه ثبت اسناد رسمی به دلیل مغایرت با ماده 162 احکام بالادستی به دریافت دو سوم از آرای نمایندگان نیاز دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای پورسید اعلام کرد ماده (10) طرح مذکور مواد قانون برنامه ششم توسعه را تأمین کرده در حالی که در صورت تصویب ماده (10) نیاز به کسب دو سوم از آراء الزامی ندارد. درخواست دارم اصلاح طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مراعا باقی بماند.

وی افزود: در نشست‌های گذشته و در جریان تصویب مواد اصلاح طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، دو سوم از آرای نمایندگان حاضر کسب نشده است و این موضوع اشتباه است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: در مجلس دهم و در نشستی با ریاست آقای پزشکیان این موضوع مطرح شده و دو سوم آراء کسب نشده است.

وی ادامه داد: نظر معاونت حقوقی مجلس در تمامی مباحث مطرح شده اخذ گردیده و ایراد مدنظر شما در ماده (10) اصلاح طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول رفع شده است./

پایان پیام